Nostalgie 1934

In 2008 vierde hengelsportvereniging De Voorn haar 75e verjaardag.
Ter gelegenheid hiervan werd door en voor de leden een jubileumboek samengesteld. Onderstaande fraaie foto staat op de omslag van het boek, een foto uit 1934 van de toenmalige leden van De Voorn.

De foto is genomen op het Cuneraheuveltje aan de Cuneralaan in Rhenen en werd in 1934 afgedrukt in het weekblad ‘De Spiegel’ een uitgave van uitgeverij Zomer & Keuning in Wageningen.
Het betreft een onderlinge hengelwedstrijd waar ongeveer 70 personen aanwezig waren.
Let vooral op de uitrusting waarmee men ten strijde trok. Geen carbon- of litaniumhengels maar het oerdegelijke en bovenal milieuvriendelijke bamboe wat vele jaren het materiaal bij uitstek was.
Ook geen viskoffers of vlonders maar gewoon een tuigje in de binnenzak en wat haakjes (angeltjes)in de portemonnee en op weg naar de waterkant.

Foto: Collectie Jan Lieuwen
HSV De Voorn Rhenen