Van schuilhut naar clubhuis

Tussen de kalkzandsteenfabriek Vogelenzang en de Neder-Rijn was een weiland, eigendom van Vogelenzang, waar een vervallen schuilhut voor paarden stond. Na het vertrek van de paarden kreeg HSV De Voorn toestemming om de vervallen hut om te bouwen tot een heuse schuilhut, die enkele jaren uitstekend dienst heeft gedaan bij viswedstrijden aan de Rijn.
Maar ook de jongeren ontdekten deze schuilhut en maakten er een hangplek van. Jammer genoeg vergaten ze hun meegebrachte genuttigde drank en andere zaken op te ruimen. Vrijwilligers van de vereniging hebben bij de schuilhut ontelbare zakken vol met afval verzameld. De overlast werd te groot en in 2012 werd de schuilhut op last van de gemeente Rhenen gesloopt.
In juli 2001 werd de kalkzandsteenfabriek Vogelenzang gesloten. De laatste directeur van de fabriek de heer G.J.H. Dorresteijn gaf toestemming aan HSV De Voorn om de kantine tijdelijk te gebruiken. Het eerste wind- en waterdichte tijdelijke onderkomen van de vereniging. De vele vrijwilligers bouwden een keuken en een bar in de kantine. Er werd door Jan Moerman een prachtige muurschildering gemaakt. Het meubilair was afkomstig uit het oude gemeentehuis van Rhenen, het werd gekocht voor een spotprijs. Het was een ruime kantine en veel activiteiten kwamen tot ontplooiing. De fabriek was al gesloopt en eind 2005 kwam het bericht dat ook de kantine gesloopt ging worden.
Als alternatief kreeg De Voorn de fraaie woning van de voormalige bedrijfsleider aangeboden, de woning bevond zich op een heuvel(tje) iets oostelijker aan de Cuneralaan. Hoewel een woning wat anders is dan een heuse kantine werd het aanbod met beide handen aangepakt. Vanuit het woonkamerraam en de tuin was er een prachtig uitzicht op en over de Neder-Rijn. Hoewel de gezamenlijke ruimte (kantine) kleiner was dan de voormalige kantine was er in de woning verder een zee aan ruimte. De kerstboom had, na de decembermaand, opgetuigd en al een eigen kamer. Vele activiteiten hebben er plaatsgevonden, vele malen met een grote partytent in de tuin. In 2012 werd het gebied inclusief de woning c.q. het clubhuis van De Voorn verkocht aan de provincie Utrecht en viel het doek voor de vereniging. Weer was de vereniging dakloos. Al het meubilair werd opgeslagen en de zoektocht naar een nieuw onderkomen werd weer opgepakt.
Na een tijdelijk verblijf in het Rode Kruisgebouw, waar een ruimte kon worden gehuurd, werd na eindeloos overleg in 2014 op het sportterrein Candia begonnen met de bouw van een eigen clubhuis.
Dank zij de inzet van vele vrijwilligers was het clubhuis in het volgende voorjaar klaar.
De feestelijke opening vond plaats op 10 april 2015.