Visparcours Neder-Rijn

Visparcours van de hengelsportvereniging DE VOORN aan de Neder-Rijn bij Rhenen.

Op de foto een gedeelte van het wedstrijdparcours gelegen aan de noordoever van de Neder-Rijn. Dit parcours loopt vanaf de ingang van het Valleikanaal (Buitengrift) stroomafwaarts tot de eerste krib voorbij de Rijnbrug.

Op de achtergrond de nieuwe woonwijk Vogelenzang op het terrein van de voormalige gelijknamige kalkzandsteenfabriek. Dit gebied is gelegen tussen de stad Rhenen en de Grebbeberg.
Het schip op de foto is het motorbeunschip 'Zalmvisser' .

Het viswater van De Voorn bestaat uit een deel van de noordoever van de Neder-Rijn, vanaf het Opheusdense Veer onder de gemeente Wageningen, km. 908.001 tot aan km. 917.375 onder de gemeente Amerongen.
Hiervan is ons wedstrijdparcours alleen toegankelijk voor leden van De Voorn of voor vissers die zijn voorzien van een geldige dag- of weekkaart.

Foto: collectie Bram Gerritsen