Clubhuis

Woensdag, 15 april 2015

Opening clubhuis De Voorn op 10 april 2015.

Op vrijdag 10 april 2015 werd het clubhuis van Hengelsportvereniging De Voorn onder grote belangstelling officieel geopend.
De bijzondere openingshandeling werd verricht door de burgemeester van Rhenen de heer J.A. van der Pas en de vicevoorzitter
van de Federatie Sportvisserij Nederland de heer J. van de Bovenkamp. Al hengelend werd het logo van de vereniging zichtbaar die was aangebracht in de vloer.

Na de openingshandeling werden er in het clubhuis drie toespraken gehouden.De voorzitter van HSV De Voorn, de heer Henk van Ingen sprak over de jarenlange 'strijd' met de gemeente Rhenen over de bouw van een eigen clubhuis voor de visvereniging.
Maar vooral was er een woord van dank voor de vele vrijwilligers die mede door hun inzet dit fraaie clubhuis voor hun vereniging hebben gebouwd.

De burgemeester van Rhenen, de heer van der Pas was de volgende spreker. Hij vond het een eer om het clubhuis te mogen openen.
De burgemeester had zich op de hoogte gesteld van de wensen van de De Voorn te weten een eigen clubhuis en een visvijver. Die visvijver is bedoeld voor de minder valide medemens.  'Die visvijver komt er misschien ook wel' aldus de burgemeester.

De derde spreker was de vicevoorzitter van de Federatie Sportvisserij Nederland de heer J. van de Bovenkamp, hij memoreerde de geschiedenis van de plek van het clubhuis en de 'strijd' die de verenging heeft gevoerd om het clubhuis te realiseren. De heer van de Bovenkamp hield een warm pleidooi voor de realisatie van een visvijver en riep daarvoor de hulp in van burgemeester van der Pas.

Na al deze plichtplegingen was er tijd voor een hapje en een drankje. Het bleef nog lang gezellig in het clubhuis.