Heimersteinmiddag 2015

Donderdag, 6 augustus 2015

Hengelsportvereniging De Voorn organiseerde op donderdag 6 augustus de Heimersteinmiddag. Een vismiddag voor de verstandelijk gehandicapte bewoners van de zorginstelling Zideris, het vroegere Heimerstein, vandaar ook de naam. Deze middag wordt al meer dan 20 jaar door HSV De Voorn georganiseerd.

Aan de Grift nabij de Grebbesluis hadden zich op deze warme en zonnige donderdagmiddag de 25 deelnemers met hun begeleiders verzameld. Zoals elk jaar had het waterschap Vallei en Veluwe haar medewerking verleend door de Grebbesluis te openen.
Hertog Hengelsport uit Rhenen stelde het visvoer en maden beschikbaar en voor elke deelnemer een pet.

Vrijwilligers van De Voorn hadden de hengels al klaar liggen en de deelnemers begonnen vol enthousiasme te vissen.
De vele vrijwilligers hadden de handen vol aan het uit elkaar halen van de tuigjes en te zorgen dat de deelnemers in hun enthousiasme niet in de Grift terecht kwamen. Elke gevangen vis werd met gejuich begroet en ook liefdevol weer terug gezet.
Een fijne vrolijke middag zowel voor de deelnemers als voor de organisatoren met na afloop een hapje en een drankje en als beloning voor elke deelnemer een medaille en een diploma.
Deelnemers namens HSV De Voorn bedankt voor jullie aanwezigheid.

Het fotoverslag van de Heimersteinmiddag kunt u vinden in het menu FOTO's op deze website.