Viswedstrijd Zideris

Woensdag, 10 augustus 2016

Donderdag 4 augustus was het weer zover. Rond half twee werden de geestelijk en lichamelijk gehandicapten van het voormalige Heimerstein nu Zideris naar de Grebbesluis gebracht. Waterschap Vallei en Eem had 's morgens de sluis nagenoeg dichtgezet waardoor en goed was te vissen. Een aantal bestuursleden en vrijwilligers waaronder Wil en Dik Otte, de tweeling die al verschillende jaren namens Zideris acte de presence geven waren druk met het uitdelen van de hengels welke wij gereed hadden gemaakt. De hengels die in het verleden door Firma Gijs van Dam gratis beschikbaar waren gesteld. Een klein smetje op het geheel was dat we deze keer geen accordeonmuziek op de achtergrond hadden. Gert Weijman kon zich onmogelijk vrij maken van zijn werk door drukke werkzaamheden wat uiteraard heel erg jammer was. Maar al met al werd het toch een erg gezellige vismiddag. Er werd namelijk flink wat vis gevangen, van grote voorns tot blieken en zelfs nog een groot aantal grote baarzen. De climax van deze middag was uiteraard weer de uitreiking van de medailles. En bij terugkomst op het feestterrein van Zideris kregen de vissers ook nog een prachtig visdiploma uitgereikt. Zoo en Zoo en Jan van de Bovenkamp nog bedankt voor het beschikbaar stellen van de tuigjes en peilloodjes en hakenstekers voor deze wedstrijd. Uiteraard werden we allemaal, vissers en vrijwilligers getrakteerd op kroketten, frikandellen en limonade. Ik spreek namens het bestuur van "HSV De Voorn" dan ook de hoop uit, dat dit visfestijn nog tot in lengte van jaren mag doorgaan, al is het alleen al voor zoveel dankbaarheid die wij van deze mensen terugkrijgen. Toeschouwer