Zomercompetitie B groep 2018

Donderdag, 28 februari 2019

Wat kan vissen gezellig zijn!!
Afgelopen seizoen zijn we voor het eerst begonnen met het vissen in de zgn.
B-competitie.
We begonnen het seizoen met 11 vissers, gedurende het seizoen kwamen er nog
2 mannen bij.
De eerste 4 wedstrijden werden in de Rijn gevist, en dat was niet voor iedereen een succes. Tientallen tuigen en onderlijnen werden verspeeld, en ook de vangsten waren slecht.
Wel was de saamhorigheid waanzinnig, iedereen hielp elkaar met peilen, voeren ed.
Gert de Wit was 3 keer oppermachtig in de Rijn, maar hij kreeg zware concurrentie in de vijvers. De eindstand was spectaculair te noemen, het verschil tussen nrs 1 en 3 was slecht 3 punten!
Tussen de wedstrijden door was het ook enorm gezellig, regelmatig werd de barbecue aangestoken en een drankje genuttigd.
Ook de vangsten waren soms exotisch te noemen, zo ving Lia een rode kreeft, en onze Ron wist uit de L-vijver een enorme geelwangschildpad te vangen!
Aan het einde vd competitie bleek Gert de Wit onze 1e koningsvisser te zijn, proficiat!
Na de wedstrijden was het ook altijd feest, iedereen toog naar de kantine om een versnapering te nemen, en het is altijd weer een feest in onze gezellige kantine, wat overigens ook mede komt door het fantastische barpersoneel.
Ik denk dat weinig verenigingen het zo voor elkaar hebben als onze club, onze voorzitter hoeft maar op de app te gooien dat er een klus te klaren is, en de vrijwilligers staan in de rij! Verder waren de Jubileumkoppel en de kerstkoppelwedstrijd een groot succes, een visser uit de A-competitie werd hieraan gekoppeld aan 1 uit de B-competitie.
Daar kunnen wij als beginnende vissers veel van opsteken, die ouwe rotten kunnen echt wel vissen! Onze dank gaat dan ook uit naar de jongens uit de A competitie, we kregen veel materiaal, voertips enz van deze kanjers!
Het succes van de B-competitie is snel verspreid, we gaan aankomend seizoen met zo’n 20 vissers beginnen, das bijna een verdubbeling!
We gaan dit jaar, omdat sommige jongens zich onveilig voelen in de Rijn, alleen nog in de vijvers en bijv. de Linge vissen.
Mooi vond ik het onlangs, Wes Pol, een man van
89 jaar, die natuurlijk ook niet meer in de Rijn kan vissen, vroeg me of ie ook bij ons mocht komen vissen.
Natuurlijk mag dat, graag zelfs, en als Wes zijn koffer gedragen moet worden gaan we dat natuurlijk ook voor hem doen!
Ik wens iedereen een goede vangst toe aankomend seizoen, en weer heel veel plezier!

Bert Henzen