Jubileumkoppel 2018

Donderdag, 28 februari 2019

De jubileumkoppel, die ter ere van ons 85-jarig bestaan werd gehouden, is een groot succes geworden!
De donderdag ervoor werd de loting verricht, waarbij een visser uit de A poule gekoppeld werd aan een visser uit de B poule. De opkomst was erg goed, de B competitie had de prijzen geregeld, dus de deelnemers hoefden geen inleggeld te betalen. Het weer was ons goed gezind, alras kwam het zonnetje ons verwelkomen.
Gerrit Weijman had besloten, om na 10 jaar afwezigheid, de gard weer uit het vet te halen, en dat was geen verkeerde beslissing! Hij was gekoppeld aan onze crack Gert v Ingen sr, en samen wisten deze 2 vissers iedere een joekel van een brasem te haken, je kon er zo een vloerkleed van maken, zo groot worden ze zelden gevangen!
Zelf had ik geloot op de staartplek, wat op zich geen probleem is, ware het niet dat Gert de Wit de plek naast ons geloot had. Met zijn handen als kolenschoppen gooide hij regelmatig zo’n enorme bal voer in het water, dat we steeds weer opnieuw moesten peilen, omdat het water 25 cm omhoog kwam na zo`n voersessie!
We hebben als beginnende vissers deze wedstrijd enorm veel opgestoken van de cracks van de A poule, dingen als loodsetting, juist peilen, haakgrootte enz , we zijn er veel wijzer van geworden!
De wedstrijd werd met overmacht gewonnen door Gerrit Weijman en Gert v Ingen sr, die
bij elkaar bijna 10 kilo wisten te haken! Gerrit Weijman kreeg weer zo’n plezier in het vissen, dat ie tegenwoordig weer competitie vist in de B poule, en met regelmatig succes!
Na de wedstrijd togen we terug naar de kantine, waar Henk van Ingen en Jan Baars zichzelf hadden opgeofferd om ons van een hapje te voorzien, terwijl Maarten v Meerten onze dorstige kelen leste met goudgeel gerstenat, hiervoor onze complimenten heren!