Over ons

HengelSportVereniging De Voorn werd opgericht op 1 juni 1933 onder de naam Rhenensche Hengelaars Vereniging De Voorn en was aangesloten bij de Algemene Nederlandschen Hengelaarsbond.
De nieuwe vereniging telde toen ongeveer 16 leden en stelde zich ten doel de Hengelsport in het algemeen op een hoger peil te brengen, zowel door het pachten van viswater als door deskundige voorlichting de sport te bevorderen. De contributie, f 0.25 per maand, werd maandelijks geïnd.
De eerste voorzitter was de heer H. Onstenk.

HSV De Voorn is een actieve vereniging. Voor de leden worden diverse wedstrijden en gezelligheidsactiviteiten georganiseerd.
Elk jaar in mei organiseert De Voorn een drietal Jeugdwedstrijden in de Grift voor meisjes en jongens van 7 t/m 14 jaar.
In juli wordt er voor de bewoners van zorgcentrum Zideris, voorheen Heimerstein, een vismiddag georganiseerd in de Grift.

Naast de activiteiten voor de leden zorgt de vereniging er ook voor dat de leden kunnen vissen en kunnen blijven vissen. Daarvoor is de vereniging zelf actief maar ook lid van de overkoepelende Federatie Sportvisserij Midwest Nederland regio Randmeren en daarmede ook van Sportvisserij Nederland voor de landelijke belangenbehartiging van ruim 1.500.000 sportvissers in Nederland. Om ervoor te zorgen dat men kan vissen en blijven vissen ziet hengelsportvereniging De Voorn planvorming en overleg als een belangrijk middel om dit te bewaken.