Meerlanden wedstrijd

Dinsdag, 12 juli 2016

Meerlanden wedstrijd – Eddy Rijken HSV de Voorn Afgelopen weekend vond de Meerlanden wedstrijd plaats waar Eddy aan mocht deelnemen namens Nederland, gevist werd er tegen Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Luxemburg. Namens Nederland namen deel: Frans van Berkel, Thijs Lupsen, Johnny Savelkoul, Patrick Broekhuizen en ikzelf, coach was Jan van Schendel. Gekozen was voor de Lage Vaart in Almere waar over 3 weken ook het Europees Kampioenschap zal plaatsvinden, de moeite waard om eens een kijkje te gaan nemen. We besloten al vanaf maandag te gaan trainen zodat we een goed beeld konden krijgen van de visserij. Echter werden er met de dag minder vissen gevangen. Waar in het begin van de week nog diverse brasems te vangen waren en veel baarzen werd dit later in de week slechter en bestond de vangst uit voorn(tjes), baarsjes en een enkele brasem. De loting werd donderdag verricht en deze was voor Nederland niet al te gunstig, zelf mocht ik twee dagen plaatsnemen in vak D. Plan was om in het begin voornamelijk te vissen op kleine vis en later in de wedstrijd te hopen op een brasem. Op het moment dat het signaal ging van de laatste 5 minuten sloeg ik aan en wist ik op tijd ook nog een brasem te vangen wat mij een 2e plek in de sector verschafte. We stonden na dag 1, 6 punten achter op de Italianen. De slechts 9 punten hadden behaald. Dag twee moesten we dit proberen goed te maken, wat een zware opgave zou zijn. Ik zat weer bij dezelfde Italiaan in het vak als de dag ervoor en weer wist de Italiaan een brasem te vangen. Dus was de opgave weer om dit ook te doen met nog een klein half uur te gaan lukte het mij om een brasem te verleiden, tot op dit moment vraag ik het me nog af waarom(!), maar na enkele minuut schoot de haak los, FRUSTEREND! Deze brasem had achteraf heel belangrijk kunnen wezen, want wij eindigde op 1 punt achter de Duitsers als derde, Italië won de wedstrijd. Thijs Lupsen werd individueel 2e achter de Italiaan Alberto Italiani. Al met al was het een hele leerzame week met een wat minder resultaat.