Jeugdwedstrijden 2019

Dinsdag, 10 maart 2020

Alle drie de jeugdwedstrijden werden wederom in de Grift achter Zideris gevist.
De eerste wedstrijd op woensdagavond 8 mei werd een bijzonder leuke en gezellige wedstrijd met enthousiaste meisjes en jongens en veel geweldige supporters. Bij de meisjes werd Roos de Man de winnaar met 47 cm en Lieke da Wit tweede met 38 cm.
Bij de jongens won Boas van Wijk de eerste wedstrijd met 105 cm en Daan van Vulpen en Diederik van de Kleut werden gedeeld tweede met 70 cm.
De tweede wedstrijd was woensdagavond 15 mei. Ondanks een hevige onweersbui werd het snel weer droog en klaarde het weer ook op en kwam het zonnetje tevoorschijn.
De jeugdige vissers gingen met veel enthousiasme naar hun plaats welke ze vooraf geloot hadden. Omringd door hun supporters probeerden de deelnemers zoveel mogelijk vis op het droge te brengen, wat niet iedereen lukte.
Lucas Hoofdakker won de tweede wedstrijd bij de jongens met 171 cm. Luuk van Druten werd tweede met 124 cm.
Bij de meisjes werd Jorieke Wolterink de winnaar met 142 cm en Aliene Wolterink tweede met 91 cm.
De derde en laatste wedstrijd van de jeugdcompetitie werd woensdagavond 22 mei gevist.Tijdens deze laatste wedstrijd werd er in totaal meer vis gevangen dan in de twee voorafgaande wedstrijden. Lieke de Wit werd eerste met 90 cm en Jorieke en Aliene Wolterink hadden ieder 60 cm vis gevangen.
Bij de Jongens wist Jochem Wolterink maar liefs 160 cm vis te vangen en Daan van Vulpen 105 cm.
Ook bij deze laatste wedstrijd was de aanwezigheid van de enthousiaste supporters weer geweldig.

De Prijsuitreiking volgde na afloop van de 3e wedstrijd in het clubgebouw van De Voorn aan de Grebbeweg op sportpark Candia. Maar eerst was er een drankje en patat frites met frikandel of kroket, wat er uiteraard best wel inging bij de deelnemers en aanhang.
Vervolgens kregen alle deelnemers een medaille en de winaars een fraaie beker.
Alle deelnemers kregen een hengel cadeau, beschikbaar gesteld door Zoo&Zo hengelsport uit Ede.
Door Hengelsport De Hertog uit Rhenen werden maden en voer beschikbaar gesteld.
Namens De Voorn alle deelnemers en supporters, bedankt voor jullie aanwezigheid.
Dan volgt hieronder de einduitslag van de jeugdcompetitie.

Jongens                                           Meisjes
1.Jochem Wolterink313 cm           1. Jorieke Wolterink202 cm